Condiții generale de utilizare și confidențialitate
Condiții generale de utilizare și confidențialitate
Conditii generale de afaceri
1. Obiectul Condițiilor generale de afaceri
Termenii și condițiile generale guvernează relațiile dintre Cumpărător și Comerciant în legătură cu condițiile și modalitatea de comandă a produselor, prețurile produselor, termenii și modalitățile de plată, condițiile de garanție pentru corectitudinea articolului vândut (așa-numitele garanții), dreptul Cumpărătorului la o obiecție scrisă la produsele și serviciile Comerciantului, dreptul la rezilierea contractului, livrarea produselor și a altor servicii oferite de Comerciant, protecția datelor cu caracter personal și a altor date și alte aspecte importante pentru încheierea contractelor de vânzare prin intermediul magazinul de internet.
Condițiile generale de utilizare fac parte integrantă din contractul încheiat la distanță, împreună cu specificațiile și prețul produsului achiziționat, iar înainte de confirmarea comenzii pentru achiziționarea unui produs individual, clientul va fi rugat să le accepte, a fi familiarizat cu aceleasi, a fi de acord, in timp ce dupa confirmarea comenzii sa incheie contractul acelasi lucru sa fie livrat cumparatorului cu un mesaj prin care se confirma ca contractul a fost incheiat. Atunci când cumpărătorul confirmă comanda și efectuează plata, contractul se consideră încheiat, iar vânzătorul se obligă să transmită cumpărătorului o confirmare că comanda a fost primită împreună cu Termenii și condițiile generale în format PDF.
Prin utilizarea serviciilor E-shop prodaja d.o.o. Clientul este de acord cu acești termeni de afaceri. Cumpărătorul este obligat să confirme că este de acord cu Termenii și condițiile generale de afaceri înainte de a cumpăra și vinde produsul.
1. Definiții
Termenii utilizați în acești Termeni și Condiții Generale au următorul înțeles:
1. „Preț” - reprezintă prețul brut al unui Produs individual, al cărui preț este determinat de Comerciant și care este afișat ca atare pe pagina de Internet împreună cu informațiile despre Produsul individual (adică Prețul Produsului pentru care Clientul poate cumpăra Produsul de la Comerciant). Pretul nu include costul de livrare. Pretul este exprimat in lei romanesti si include taxa pe valoarea adaugata (TVA).
2. „Ziua lucrătoare” - reprezintă o zi de luni până vineri, excluzând zilele în care nu se lucrează în Republica Croația, în conformitate cu Legea privind sărbătorile, zilele comemorative și zilele nelucrătoare din Republica Croația (Monitorul Oficial 110 /19).
3. „Client” este orice persoană fizică care cumpără produse prin intermediul magazinului de internet în modul reglementat de prezentele Condiții Generale, adică care selectează cel puțin un produs, îl pune în coșul de cumpărături, plătește comanda ramburs către Comerciant. Clientul poate fi doar un adult și capabil să facă afaceri. Contractele pot fi încheiate în numele și pe seama minorilor și persoanelor complet incapabile de afaceri de către reprezentanții legali sau tutorele acestora. Persoanele cu capacitate de afaceri parțială pot încheia un contract numai cu acordul reprezentantului sau tutorelui lor legal. Comerciantul nu își asumă responsabilitatea pentru acțiunile contrare acestei prevederi.
4. „Costurile de livrare” - reprezintă compensații pentru livrarea Produsului în conformitate cu Acordul de cumpărare individual. Costurile de transport sunt exprimate în lei românești și includ taxa pe valoarea adăugată (TVA). Costurile de livrare depind de modalitatea de livrare a Produsului aleasă de Client.
5. „Coș” – reprezintă funcția paginii de Internet pe care clientul o folosește pentru a selecta Produse (inclusiv crearea unei liste de Produse și eliminarea și adăugarea Produselor în lista creată) ca parte a procesului de trimitere a unei Comenzi (încheierea un contract de cumpărare).
6. „Politica de confidențialitate” – reprezintă un document separat al Comerciantului care reglementează condițiile de prelucrare a datelor cu caracter personal ale Clientului de către Comerciant (inclusiv scopul și domeniul de aplicare al prelucrării) și conține o descriere a utilizării cookie-urilor de către Website (deci- numite „cookies”). Politica de confidențialitate este disponibilă pe site-ul Comerciantului
7. „Condiții Generale” – reprezintă acești Termeni Generali.
8. „Site” – reprezintă un site de Internet care funcționează pe baza unui sistem informatic, și are funcționalitatea unui magazin online.
9. „Produs” – reprezintă un obiect (lucru mobil), care este afișat pe pagina de Internet, care poate face obiectul Contractului de cumpărare. Produsul reprezintă doar ceea ce este marcat pe site. Pentru evitarea oricărui dubiu, se presupune că articolele (produsele) marcate pe Site cu sintagma „epuizat” sau care nu pot fi adăugate în coș (posibilitatea de adăugare în coș este blocată) nu reprezintă Produse în sensul că sunt acordate în acești Termeni și Condiții Generale.
10. „Acord privind furnizarea de Servicii” – reprezintă acordul privind furnizarea de Servicii, pe care Comerciantul îl încheie cu Clientul în condițiile descrise în acești Termeni și Condiții Generale. Acest tip de contract este un contract la distanță în sensul art. 5, alin.1, pct. 27 din Legea privind protectia consumatorului (M. Of. 41/14, 110/15 si 14/19).
11. Comerciantul se referă la compania E-shop prodaja d.o.o., Samoborska cesta 145, Zagreb, înregistrată la Tribunalul Comercial din Zagreb, OIB 72941716249, e-mail: eshophrvatska@gmail.com
12. „Legea pentru protecția consumatorului” – este Legea privind protecția consumatorului (M. Of. 41/14, 110/15 și 14/19) care reglementează protecția consumatorilor la achiziționarea de produse și servicii, precum și alte forme de achiziție de produse și servicii de pe piață , și modul în care este reglementată în detaliu prin legea respectivă.
13. „Legea privind relațiile obligatorii” – reprezintă Legea relațiilor obligatorii (M. Of. 35/05, 41/08, 125/11, 78/15, 29/18) care reglementează bazele relațiilor obligatorii și ale raporturilor contractuale și extracontractuale.
14. Poze si informatii despre produse
Imaginile și descrierile nu trebuie neapărat să fie identice cu produsul. Vânzătorul își rezervă dreptul de a greși în descrierea produsului și imagini.
Abaterile de suprafață, culoarea suprafețelor de lemn și forma care sunt comune pe piață rămân rezervate. Abaterile obișnuite pentru textile sunt rezervate și în ceea ce privește micile abateri de performanță față de mostrele de material, în special în raport cu tonul de culoare, deoarece mostrele sau modelele sunt prezentate clientului doar în scopul informării și determinării aproximative a caracteristicilor bunurile, fără a garanta egalitatea.
Comerciantul se obligă să încerce în cea mai mare măsură posibilă să asigure actualitatea și acuratețea informațiilor de pe paginile de Internet, în special în raport cu prețul produselor și serviciilor oferite. Comerciantul nu este responsabil pentru eventualele erori în descrierea produsului, imagini sau erori făcute în timpul modificărilor de preț și al actualizărilor paginii.
În cazul în care clientul decide să anuleze comanda de produs, clientul trebuie să trimită o declarație de reziliere a contractului.
1. Comanda (contractare la distanta)
Înregistrarea pe site nu este necesară pentru a comanda Produsul.
Produsul este comandat prin coșul de cumpărături. In momentul in care Clientul plaseaza o comanda, contractul este incheiat, iar Comerciantul va anunta Clientul despre faptul incheierii contractului imediat prin e-mail ca contractul a fost incheiat prin livrarea Confirmarii Comenzii prin e-mail. Confirmarea comenzii contine informatii despre comanda, adresa de livrare, metoda de plata, pret/preturi, detalii de contact si alte informatii in conformitate cu Legea. Odată cu confirmarea comenzii, Cumpărătorul va primi și acești Termeni și Condiții Generale de Cumpărare și Notificarea privind Dreptul la Rezilierea unilaterală a Contractului, care este parte integrantă a Formularului privind Dreptul la Rezilierea unilaterală a Contractului rezilierea contractului este parte integrantă a căreia Formularul privind dreptul la rezilierea unilaterală a contractului este livrat în modul specificat, adică prin poștă electronică.
1. Plata si livrarea
Clientul plătește pentru Produsul achiziționat în numerar la ridicarea bunurilor achiziționate. Costul de livrare nu este inclus in pretul Produsului. Cuantumul costurilor de livrare este indicat pe site la comanda Produsului.
Livrarea se face la adresa Clientului specificata la comanda produsului.
1. Rezilierea contractului
Clientul are dreptul, fără a prezenta motive, să rezilieze unilateral contractul încheiat în afara sediului comercial sau încheiat la distanță în termen de 14 zile.
Termenul în cauză începe să curgă din ziua în care ultimul transport de mărfuri este predat cumpărătorului sau unui terț desemnat de către cumpărător, care nu este transportatorul, care face obiectul contractului.
Dacă la o singură comandă cumpărătorul a comandat mai multe bunuri care urmează să fie livrate separat, adică dacă este vorba de mărfuri care sunt livrate în mai multe bucăți sau în mai multe transporturi, termenul începe să curgă din ziua în care acesta este livrat cumpărătorului sau unui terț indicat de cumpărător, care nu este transportatorul, predat la ultima bucată sau la ultimul transport de mărfuri.
Dacă Vânzătorul nu notifică Cumpărătorul cu privire la dreptul Cumpărătorului de a rezilia unilateral contractul, acest drept expiră în termen de 12 luni de la expirarea perioadei de reziliere (perioada de 12 luni începe după expirarea perioadei de 14 zile prevăzute pentru rezilierea în caz de notificare corespunzătoare). In cazul in care notificarea dreptului la denuntare unilaterala este transmisa in termen de 12 luni, dreptul la denuntare unilaterala inceteaza dupa expirarea perioadei de 14 zile din ziua in care Clientul primeste notificarea.
Înainte de expirarea termenului de reziliere unilaterală a contractului, cumpărătorul este obligat să notifice comerciantului decizia sa de reziliere a contractului prin intermediul formularului de reziliere unilaterală a contractului, care poate fi găsit pe site-ul comerciantului. , sau prin orice altă declarație fără echivoc care își exprimă voința de a rezilia contractul, trimisă electronic prin poștă la adresa Comerciantului: eshophrvatska@gmail.com sau prin scrisoare recomandată la adresa sediului Comerciantului: Zagreb, Samoborska cesta 145.
O copie a formularului de reziliere unilaterală a contractului, care se găsește pe site-ul Comerciantului, poate fi completată electronic și trimisă de Cumpărător.
Comerciantul se obliga sa livreze consumatorului, fara intarziere, Confirmarea de Primire a Declaratiei de Reziliere prin posta electronica, pe care Cumparatorul o specifica in Formular sau in Declaratia de Reziliere.
Cumpărătorul este obligat să transmită declarația de reziliere a contractului înainte de expirarea termenului de reziliere a contractului.
Cumpărătorul este obligat să returneze bunurile fără întârziere și nu mai târziu de 14 zile din ziua în care a informat comerciantul despre decizia sa de a rezilia contractul.
Cumpărătorul este obligat să suporte costurile directe de returnare a bunurilor.
Comerciantul se obligă să returneze cumpărătorului întreaga sumă a fondurilor plătite în termen de paisprezece (14) zile de la primirea notificării scrise de reziliere a contractului.
Comerciantul nu este obligat să restituie suma plătită înainte ca bunurile livrate clientului să fie returnate acestuia.
Comerciantul se obligă să ramburseze suma plătită folosind același mijloc de plată folosit de client la plata, cu excepția cazului în care clientul este de acord în mod expres cu un alt mijloc de plată și în ipoteza că clientul nu este obligat să plătească niciun cost suplimentar pentru o astfel de plată. restituire.
În conformitate cu articolul 77, paragraful 5 din Legea privind protecția consumatorului, cumpărătorul este responsabil pentru orice reducere a valorii produsului achiziționat care rezultă din manipularea produsului achiziționat, cu excepția celei care a fost necesară pentru a determina natura, caracteristicile și funcționalitatea mărfurilor.
În cazul în care Clientul returnează produsul care a fost asamblat și dacă există posibilitatea ca demontarea produsului să provoace deteriorarea suplimentară a produsului, este necesar să lăsați produsul asamblat și să contactați Comerciantul.
Clientul nu are dreptul de a rezilia în următoarele cazuri:
- obiectul Contractului de cumpărare este Produsul, al cărui preț depinde de schimbările de pe piața financiară care sunt în afara influenței Inter Cars și care pot apărea pe durata dreptului Utilizatorului în calitate de Consumator de a rezilia unilateral contractul,
- obiectul Contractului de cumpărare este un Produs care este realizat conform specificațiilor Utilizatorului care este Consumator sau care este adaptat în mod clar la acel Utilizator și Consumator,
- obiectul contractului de cumpărare este un produs perisabil sau un produs a cărui perioadă de valabilitate expiră rapid,
- Obiectul Contractului de Cumparare este Produsul livrat in ambalaj sigilat, care nu poate fi returnat dupa deschiderea coletului din motive de sanatate, siguranta sau igiena, daca coletul este deschis dupa livrare,
- obiectul contractului de cumpărare este Produsul care, datorită naturii sale, este inseparabil amestecat cu alte lucruri după livrare,
Răspunderea pentru defectele materiale
Comerciantul este responsabil pentru defectele materiale ale articolelor pe care le vinde pe site-ul său, în conformitate cu reglementările pozitive, în special Legea cu privire la obligațiile Republicii Croația și Legea privind protecția consumatorilor.
Comerciantul este responsabil pentru defectele materiale ale bunurilor pe care le avea la momentul transferului riscului catre cumparator (in momentul in care preda marfa cumparatorului sau unui tert desemnat de cumparator, care nu este transportatorul). ), indiferent dacă avea cunoștință de viciul material. Comerciantul este răspunzător și pentru acele defecte materiale care apar după transferul riscului către cumpărător dacă sunt rezultatul unei cauze care a existat anterior. Se presupune că un defect care a apărut în termen de șase luni de la transferul riscului către client a existat la momentul transferului riscului, cu excepția cazului în care comerciantul dovedește contrariul sau contrariul rezultă din natura problemei sau natura defectului. .
Cumpărătorul este obligat să informeze comerciantul despre existența defectelor vizibile în termen de două luni din ziua în care a descoperit defectul, și nu mai târziu de doi ani de la transferul riscului către cumpărător.
Atunci când, după primirea articolului de către cumpărător, se dovedește că articolul prezintă un defect care nu a putut fi detectat în timpul unei inspecții normale la preluarea articolului, cumpărătorul este obligat, sub amenințarea pierderii drepturilor, să informeze vânzătorul a acestui viciu în termen de două luni de la data descoperirii defectului.
Comerciantul nu este responsabil pentru defectele care apar după ce au trecut doi ani de la predarea articolului.
Drepturile cumpărătorului care a informat în timp util vânzătorul despre existența unei deficiențe expiră după doi ani, din ziua transmiterii notificării către comerciant, cu excepția cazului în care cumpărătorul a fost împiedicat să le realizeze din cauza fraudei vânzătorului.
În cazul în care se constată existența unei deficiențe materiale, comerciantul poate avea una dintre următoarele obligații în conformitate cu prevederile Legii privind relațiile obligatorii:
1. eliminarea carentei
2. livrarea altor articole fără defecte,
3. reducere de preț,
4. rezilierea contractului.
În cazul în care defecțiunile sunt rezultatul punerii în funcțiune, gestionării, depozitării, întreținerii sau altor intervenții neprofesionale din partea clientului, distribuitorul nu este responsabil.
1. Garantie pentru produsul vandut
Comerciantul nu este producătorul produsului.
Dacă există o garanție pentru produs, Comerciantul va livra clientului un card de garanție sau altă dovadă a existenței garanției împreună cu produsul.
Producătorul este responsabil pentru garanția unui produs individual, drepturile cumpărătorului și informațiile necesare exercitării drepturilor de garanție sunt specificate în condițiile de garanție ale producătorului.
1. Modalitatea de solutionare a litigiilor si reclamatiilor
Clientul care a încheiat contractul în calitate de consumator poate utiliza soluționarea alternativă a litigiilor (în afara instanței). Clientul poate depune o cerere de examinare a litigiului în fața organismului desemnat pentru soluționarea alternativă a litigiilor de consum care operează în Republica Croația, și anume înainte de:
- Centrul de conciliere la Asociația Patronală Croată, Zagreb, Radnička cesta 52/1, hup@hup.hr
În cazul soluționării judiciare a litigiului, este competentă instanța competentă din Zagreb.
În temeiul regulamentului nr. 524/2013 a Parlamentului European și a Consiliului, există o obligație pentru comercianții care participă la contracte de vânzare online de a furniza pe site-ul lor un link electronic către o platformă de soluționare online a litigiilor consumatorilor. Platforma online de soluționare a litigiilor de consum poate fi accesată de către client prin intermediul acestui link:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HR
Cumpărătorii își pot trimite reclamațiile scrise cu privire la produse la adresa Vânzătorului: Zagreb, Samoborska cesta 145, sau prin e-mail la adresa: eshophrvatska@gmail.com Vânzătorul este obligat să confirme fără întârziere că a primit reclamația scrisă de la Cumpărătorul și nu mai târziu de 15 (cincisprezece) zile de la data primirii reclamației scrise să răspundă la aceasta.
Prin efectuarea unei achiziții pe site-ul E-shop România, clientul își dă acordul personal pentru ca Comerciantul în calitate de Operator de date să colecteze, să utilizeze, să prelucreze și să transfere datele sale personale, de exemplu, în scopul intrării și îndeplinirii drepturilor. si obligatii dintr-un contract incheiat la distanta, analiza afacerii comerciantului, analiza si imbunatatirea experientei utilizatorului clientului, evidenta comenzilor finalizate, marketing, livrarea produselor comandate, suport tehnic clientilor.
În calitate de operator de date, comerciantul se concentrează pe protecția datelor cu caracter personal colectate și pe prelucrarea acestora în conformitate cu Regulamentul general privind protecția datelor și Legea privind implementarea Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal.
Comerciantul a desemnat un responsabil cu protecția datelor cu caracter personal ca Operator de date, pe care clientul/utilizatorul îl poate contacta prin adresa de e-mail: eshophrvatska@gmail.com sau la adresa poștală a comerciantului, Samoborska cesta 145, Zagreb.
Comerciantul prelucrează datele cu caracter personal ale clientului deoarece reglementările legale îi impun să întreprindă anumite acțiuni, sau pentru că prelucrarea este necesară pentru executarea unui contract în care clientul este parte, sau pentru a întreprinde acțiuni înainte de încheierea contractului în baza interesul legitim al comerciantului, cu excepția cazului în care aceste interese sunt interese mai puternice sau drepturi și libertăți fundamentale ale unei persoane care necesită protecția datelor cu caracter personal.
In cazul in care comerciantul nu poate prelucra datele clientului in baza temeiului legal declarat, acesta va solicita acordul utilizatorului/clientului.
Utilizatorul/clientul își poate retrage oricând consimțământul în cazul în care prelucrarea datelor cu caracter personal se bazează pe aceeași, prin trimiterea unei notificări despre retragerea consimțământului la adresa de e-mail: eshophrvatska@gmail.com.
Citiți din ce în ce mai multe în detaliu despre drepturile clienților legate de protecția datelor cu caracter personal în Declarația noastră de confidențialitate.
Comerciantul va păstra datele colectate doar atâta timp cât este necesar pentru atingerea scopului anterior declarat pentru care au fost colectate sau prelucrate. Comerciantul va stoca anumite date cu caracter personal pentru perioada de timp prevăzută de lege sau de un alt regulament care îl obligă pe comerciant să stocheze date. Dacă utilizatorul/clientul și-a dat acordul Comerciantului, datele personale vor fi prelucrate de către Comerciant până la retragerea consimțământului.
În primul rând, Comerciantul în calitate de Operator de date colectează date necesare îndeplinirii obligației sale de a livra produse și servicii, precum: nume, prenume, adresă, număr de telefon și/sau număr de telefon mobil, adresa de e-mail, informații financiare precum informații despre cardurile de credit, debit sau alte informații de plată furnizate de utilizator/client în momentul comenzii și/sau plății.
Comerciantul se obligă să protejeze datele personale ale clienților/utilizatorilor în așa fel încât toate datele despre utilizatori/clienți să fie păstrate cu strictețe și să fie disponibile doar angajaților care au nevoie de aceste date pentru a-și desfășura activitatea. Datele sunt stocate într-un mediu securizat, protejate împotriva accesului, dezvăluirii, utilizării, modificării sau distrugerii neautorizate.
Comerciantul nu va transmite date personale fără acordul prealabil al utilizatorului/clientului, cu excepția:
- Contractorilor externi care prelucrează date numai în numele, în contul, sub conducerea și supravegherea Societății
- Autoritățile statului pe baza cererii lor motivate scrise în scopul derulării unei anumite proceduri
Puteți citi mai multe despre condițiile de protecție a datelor cu caracter personal și drepturile utilizatorului/clientului în Declarația noastră de confidențialitate.
1. „Cookie-uri”
Site-ul web al comerciantului folosește așa-numitele cookie-uri. „cookies” astfel încât magazinul online să poată recunoaște și reține utilizatorul și astfel să permită realizarea achiziției.
Cookie-urile sunt fișiere text plasate pe computerul utilizatorului de către serverul de internet utilizat de utilizator. Acestea sunt create atunci când browserul de pe computerul utilizatorului încarcă destinația web vizitată, care apoi trimite datele către browser și creează un fișier text. Browserul preia și trimite fișierul către serverul destinației rețelei (site, pagină) atunci când utilizatorul revine la acesta. Cookie-urile pot fi temporare (sunt stocate doar in timpul unei vizite pe site) sau permanente (raman stocate pe computerul utilizatorului chiar si dupa vizita).
Site-ul web al Comerciantului utilizează, de asemenea, cookie-uri de la terți pentru a obține date statistice privind vizitele și modul în care este utilizat site-ul web. Datele care sunt colectate includ adresa IP a utilizatorului, informații despre browser, limba, sistemul de operare și alte date standard care sunt colectate și analizate exclusiv în formă anonimă și în bloc.
Majoritatea browserelor acceptă automat cookie-uri. Utilizatorul poate preveni acest lucru prin blocarea cookie-urilor în setările browserului de internet. Întrucât scopul cookie-urilor este acela de a permite utilizarea și îmbunătățirea serviciului paginilor de internet și a proceselor acestora, utilizatorul trebuie să aibă în vedere că prin blocarea sau ștergerea cookie-urilor poate dezactiva sau modifica funcționarea acestor funcții.
Prin utilizarea acestor pagini de Internet, Clientul confirmă că este familiarizat cu și este de acord cu termenii și condițiile generale ale afacerii comerciantului.
12. Declarație de confidențialitate
Vânzătorul se obligă să ofere protecție datelor cu caracter personal ale clienților, în așa fel încât să colecteze numai date necesare, de bază, despre clienți/utilizatori care sunt necesare pentru îndeplinirea obligațiilor noastre; informează clienții despre modul de utilizare a datelor colectate, le oferă în mod regulat clienților
capacitatea de a alege cu privire la utilizarea datelor lor, inclusiv capacitatea de a decide dacă doresc sau nu eliminarea numelui lor din listele utilizate pentru campanii de marketing. Toate datele utilizatorilor sunt păstrate cu strictețe și sunt disponibile numai pentru angajații care au nevoie de date
făcând treabă. Toți angajații și partenerii de afaceri sunt responsabili pentru respectarea principiilor de protecție a vieții private.